Full Form of AIDA
[wysija_form id=”1″]
AIDA
AIDA is an acronym that stands for Attention, Interest, Desire and Action. The AIDA model is widely used in marketing and advertising to describe the steps or stages, the time when the consumer first comes to know about a product or brand through consumer trials a product or a purchase decision. AIDA model is one of the longest serving models used in advertising, having been developed in the late nineteenth century.
एआईडीए एक संक्षिप्त शब्द है जो ध्यान, रुचि, इच्छा और कार्य के लिए खड़ा है। एआईडीए मॉडल का व्यापक रूप से चरणों का वर्णन करने के लिए विपणन और विज्ञापन में उपयोग किया जाता है,एआईडीए मॉडल विज्ञापन में उपयोग किए जाने वाले सबसे लंबे समय तक चलने वाले मॉडल में से एक है, जिसे उन्नीसवीं शताब्दी के उत्तरार्ध में विकसित किया गया है